دستکش ضد برش: این نوع از دستکش‌های ایمنی وظیفه‌ی محافظت و نگهداری از انگشتان دست و دست‌ها را بر عهده دارد تا در مقابل هرگونه صدمه‌ای که بر اثر بریدگی اتفاق می‌افتد، را برعهده دارند. این مدل دستکش از یک پوشش مناسب و الیافی که برای این کار مناسب باشد طراحی و تولید می‌شوند و علاوه بر محافظت بالا، مانعی برای انجام فعالیت‌های روتین در حین کار نیستند و افراد به راحتی می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. این مدل دستکش‌ها از پرکاربردترین نوع دستکش‌های ایمنی هستند که از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند. دستکش‌های ضد برش باید تاییدیه‌های لازم را از مراکز سنجش استاندارد دارا باشند. میزان مقاومت دستکش‌های ضد برش با استانداردهایی سنجیده می‌شود.

دستکش ضد برش چیست

این استانداردها به شکل اعدادی روی دستکش‌ها درج می‌شود. مثلا استاندارد En388 کد استانداردی است که مورد قبول کشورهای اروپایی می‌باشد. کسانی که از ابزار آلات برشی و ماشین آلات سنگین کار می‌کنند باید از دستکش‌های ایمنی ضد برش استفاده کنند. این دستکش‌ها با سطح محافظتی بالا در برابر نیروی وارده از تیغ برش، پارگی، سوراخ شدگی، سایش و… مقاومت زیادی دارند. به طور کلی دستکش‌های ایمنی ضد برش برای کار با ورقه‌های شیشه‌ای، لوله‌های دارای لبه‌های تیز، شیشه‌ی شکسته، سرامیک، ورق‌های فلزی و قطعات خودروسازی مناسب می‌باشند.

انواع دستکش ضد برش

از نکات بسیار مهمی که باید در یک دستکش ایمنی ضد برش در نظر گرفته شود، مواد مرغوب دستکش و اجزای مختلف آن است تا برای محافظت از دستهای کاربران در مشاغل گوناگون و پرخطرمناسب باشند. بر همین اساس دستکش‌های ضد برش دو نوع هستند:

دستکش‌ ضد برش فلزی

این نوع دستکش که به آن دستکش قصابی یا دستکش فولادی ضد برش نیز می‌گویند، بیشتر برای مشاغلی مناسب است که امکان بریدگی به همراه ضربه وجود دارد و دستکش‌های معمولی نمی‌توانند فشار و تیزی سطوح را تحمل کنند. دستکش فلزی از تورهای فلزی بهم بافته شده که از فولاد ضد زنگ می‌باشند، ساخته شده است و شکلی شبیه به زره‌های جنگی قدیمی دارد. این مدل دستکش‌ها بیشتر در مشاغل خیاطی، قصابی و کشتارگاه‌ها و فعالیت‌هایی که با وسایل برنده و کاتر و چاقو به کار گرفته می‌شود. باید دقت کرد که از این نوع دستکش‌ها در شغل نجاری که با تیغه‌های برشی دندانه‌دار سر و کار دارند، نباید استفاده کرد. چون دندانه‌ها در حلقه‌های زنجیر گیر می‌کند و باعث آسیب بیشتر به دست‌ها خواهد شد. دستکش‌های ضد برش تنوع بسیار کمی دارند و انتخاب و خرید آن‌ها دشوارتر است.

دستکش‌ ضد برش فلزی

دستکش‌ ضد برش پلیمری

این نوع دستکش‌های ضد برش که به دستکش ضد برش کف مواد یا تمام مواد معروف هستند، از نظر ظاهر، با دستکش‌های ایمنی معمولی شباهت دارند. این دستکش‌ها از الیاف مصنوعی یا طبیعی ساخته می‌شوند و بافت آن قابلیت کشسانی دارد و روی دست به طور ثابت قرار می‌گیرد. این دستکش‌ها در مقایسه با دستکش‌های فلزی مقاومت کمتری دارند. برای بلند کردن وسایل و قطعات گوناگون از این مدل دستکش استفاده می‌شود و این کار را به بهترین نحو انجام می‌دهند. در حقیقت خاصیت چنگش آن‌ها برای گرفتن اجسام بهتر است. این دستکش‌ها در دست بسیار راحت هستند مخصوصا برای جابجایی بسیار آسان استفاده می‌شود.

مزایای دستکش ضد برش

این دستکش‌های برای هر کاری که نیاز به دقت دارد مثل چوب‌کاری، چوب زدن، آشپزی و حکاکی عالی است. هنگام کار با وسایل و ابزار تیز و برنده بهتر است از همین دستکش‌های چند منظوره استفاده نمایید. برای آشپزخانه و بیرون از خانه نیز مناسب است. این دستکش‌ها چهار برابر قوی‌تر از چرم هستند، دستکش‌های مقاوم در برابر برش مقاومت و دوام بسیار بالایی دارند. آن‌ها از بالاترین سطح مواد مقاوم در برابر برش درست شده‌اند. دستکش‌های ضد برش قابل شستشو در ماشین است. به این صورت که آن‌ها را در ماشین لباسشویی بیندازید و بگذارید خشک شوند. مراقبت و نگهداری از دستکش‌ها نیز آسان است.

🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶

برای خرید انواع دستکش ایمنی از جمله دستکش عایق برق با فروشگاه ایمن آراز در تماس باشید


 ۰۲۱-۶۶۳۴۹۶۷۱


برای همه‌ی سنین مناسب است، مردان، زنان، بچه‌ها و همه افرادی که از وسایل تیز و برنده استفاده می‌کنند. چسبندگی بسیار عالی دارد و در دست نمی‌لغزد و پوست دست را تحریک نمی‌کند و باعث حساسیت پوست شما نمی‌شود. برای غذا درست کردن نیز این دستکش‌ها بسیار مناسبند. در هنگام دست زدن به ماهی و تمیز کردن آن، خرد کردن سبزیجات، بریدن گوشت برای شام، استفاده از دستگاه برش سیب‌زمینی و… از این نوع دستکش‌ها استفاده کنید و از دستان خود محافظت نمایید.

مزایای دستکش ضد برش

انتخاب دستکش‌های ضد برش

در انتخاب دستکش ضد برش لازم است که میزان محافظت مورد نیاز پیش بینی شود. مقاومت در برابر بریدگی دستکش در واقع تابعی از جنس مواد و ترکیبات آن و همچنین ضخامت دستکش است. ترکیبات مختلفی مثل کولار، فایبرگلاس، نخ‌های فولادی و مصنوعی و… می‌توانند منجر به افزایش میزان مقاومت گردد و همچنین ضخامت بالاتر نیز موجب افزایش میزان مقاومت در برابر سوراخ شدگی و بریدگی و سایش می‌شود. استانداردهایی درباره‌ی دستکش‌های ضد برش وجود دارد که تولید کنندگان این وسیله باید رعایت کنندکه عبارتند از:

در هنگام انتخاب دستکش ضد برش نکات ایمنی و تجهیزات ایمنی رعایت شوند. کاربرد این نوع دستکش‌ها در شغل‌های مختلف مثل تجهیزات حفاظت از چشم‌ها، صورت، سر، اندام‌ها، البسه محافظتی، وسایل تنفسی و طرز استفاده آن‌ها مشخص شوند. مورد استفاده قرار گیرند. تجهیزات دستکش‌های ضد برش به طور مخصوص برای حفاظت دست‌ها باشد. کارفرمایان در حین کار تاکید دارند که کارکنان از تجهیزات ایمنی به طور صحیح استفاده کنند. انتخاب دستکش ضد برش مناسب، بستگی به شغل و محیط کاری افراد دارد.

تاریخ انتشار ۱۴۰۱/۱۰/۰۶