زیره کفش ایمنی چیست؟

زیره کفش ایمنی: پوتین ایمنی امروزه در انواع مختلفی از سبک‌ها یا دسته‌ها با ویژگی‌های متعدد ارائه می‌شوند که سطوح مختلفی از حفاظت را ارائه می‌دهند. کفش مورد نیاز شما بر اساس محل کار، کاری که انجام می‌دهید و نوع راحتی یا سبک مورد علاقه شما خواهد بود. ما ویژگی‌های مختلف ارائه شده برای کفش ایمنی را تجزیه کرده ایم تا به شما کمک کند تصور بهتری از آنچه نیاز دارید دریافت کنید.

فروشگاه ایمن آراز
برای مشاهده انواع لوازم ایمنی کلیک کنید.
ایمن آراز

انواع زیره کفش ایمنی

کفش‌های ایمنی که انتخاب می‌کنید بستگی به میزان حفاظت مورد نیاز شما در نظر گرفتن راحتی ، زیبایی و معیارهای قیمت دارد. یکی از معیار‌هایی که در انتخاب کفش ایمنی موثر است؛ نوع زیره کفش می‌باشد. از انواع زیره کفش ایمنی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

زیره کفش پلی یورتان (PU)

زیره کفش پلی یورتان؛ PU دارای خواص ضد استاتیک فوق العاده ای است که بهترین چسبندگی را در برابر لغزش  ایجاد می‌کند. از پا به خوبی محافظت می‌کند. زیره PU کفش‌ها را سبک می‌کند که به شما در کار و فعالیت طولانی مدت کمک می‌کند. کفش‌ها می‌توانند در هر شرایط آب و هوایی مقاومت کنند. در تابستان، خاصیت خنک کنندگی به تنفس راحت پا کمک می‌کند و در شرایط آب و هوایی سرد کفش شما را گرم نگه می‌دارد. خاصیت جذب عرق پاهای شما را خنک می‌کند و باعث می‌شود بدون بو نباشد. 

 

این کفش‌ها برای کارگران صنعت معدن و تولید مناسب است. زیره کفش به شما کمک می‌کند تا جلوه ای برای پاهای شما ایجاد کنید. این به شما کمک می‌کند تا کار خود را به راحتی و راحت انجام دهید. راحتی کفش زندگی کاری شما را آسان می‌کند.

زیره کفش پی وی سی (PVC)

PVC ، پلی وینیل کلراید یک پلیمر پلاستیکی است که به طور گسترده در محیط‌های مرطوب و حاوی آب استفاده می‌شود. کفی PVC عمدتا با روش تزریق مستقیم تولید می‌شود. دارای مقاومت خمشی و سایش خوب با هزینه کم است.

زیره کفش ترمو (Thermo)

این کفی دارای مواد مصنوعی حفظ کننده حرارت و روکش پارچه ای عایق، این گرما را با یک بار شارژ تا 8 ساعت حفظ می‌کند. زمستان را با پای گرم گرم کنید، در حالی که از مزایای  کف پلی اورتان جذب کننده ضربه و ارگونومیک نیز برخوردار هستید تا پاهای شما نیز راحت باشد.

زیره کفش تی پی یو (TPU)

TPU به عنوان ” زیره کفش همه جانبه” شناخته می‌شود. این یک نوع پیشرفته از پلی اورتان (PU) است که بسیار مطالعه شده ، مقاوم در برابر سایش و کاملا انعطاف پذیر است. این روزها اکثر چکمه‌ها دارای استاندارد TPU هستند. از ویژگی‌های زیره کفش تی پی یو می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. سبک وزن
  2. مقاومت در برابر درجه حرارت تا 130 درجه سانتی گراد (266 درجه فارنهایت)
  3. در برابر اکثر روغن‌ها و مواد شیمیایی بسیار مقاوم است.
  4. تحمل بالا در برابر سایش، ترک خوردگی، شکافتن و بریدگی/پارگی
  5. مقاومت عالی در برابر لغزش برای سطوح ناهموار و لغزنده
  6. مقاوم در برابر سرما تا 20- درجه سانتی گراد، در دماهای پایین انعطاف پذیر می‌ماند.

مزیت اصلی نیتریل نسبت به سایر کف‌ها مقاومت بسیار زیاد آن در برابر حرارت، تا 300 درجه سانتی گراد (572 درجه فارنهایت) است. این امر آنها را برای افرادی که در شرایط گرم (معدن، آسفالت یا صفحات فولادی) یا در اطراف اجسام داغ (مهندسی، جوشکاری، سنگ زنی و غیره) کار می‌کنند ایده آل می‌کند. در این درجه حرارت، یک آستانه 60 ثانیه ای قبل از رسیدن به نقطه ذوب وجود دارد. چکمه‌های تخصصی مانند Mack TerraPro به لطف زیره‌های نیتریل خود دارای این ویژگی‌های پیشرفته هستند.

زیره کفش لاستیکی (Rubber)

صدها سال است که لاستیک طبیعی برای تولید کف استفاده می‌شود. در حال حاضر، تولید کنندگان در صنعت کفش، لاستیک طبیعی را با ترکیبات مختلف لاستیک و لاستیک مصنوعی تکمیل کرده اند. زیره کفش لاستیکی بسیار بادوام است. آن‌ها را می‌توان در هر شرایط آب و هوایی پوشید. بهترین قسمت این است که کف پا در برابر آب مقاوم است، بنابراین هرگز نگران نشت آب در کفش‌های خود در آن روزهای بارانی نباشید. کفی لاستیکی برای چکمه‌های زمستانی، کفش‌های پیاده روی و چکمه‌های کاری (برای کسانی که شغل آن‌ها می‌خواهد ساعت‌های طولانی در آب کار کنند) ایده آل است. آنها چکمه‌ها را نسبتاً معمولی نشان می‌دهند، زیرا ضخیم تر از کف‌های دیگر هستند. ضعف اصلی کف‌های لاستیکی این است که وقتی مرتباً برای مدت طولانی پوشیده می‌شوند، ترک می‌خورند.

زیره EVA

زیره‌های اتیلن وینیل استات (EVA) دارای خاصیت جذب شوک هستند. زیره آن یک ضربه گیر طبیعی است. این توضیح می‌دهد که چرا اکثر مارک‌ها از آنها در کفش خود استفاده می‌کنند. علاوه بر این، آن‌ها فوق العاده انعطاف پذیر و سبک هستند. کف پا نیز کاملا راحت است. این کفی‌ها برای کفش‌های کار مناسب هستند. از ویژگی‌های زیره eva می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

● قابلیت ارتجاعی
● سبک و آسان برای جابجایی در
● رنگهای زیبا و ابتکاری
● انعطاف پذیر هستند
● شما می‌توانید روزانه از آنها استفاده کنید

بهترین برند‌های ایرانی زیره کفش ایمنی برای محصولات خود

در پاسخ به این پرسش باید گفت تولید کنندگان ایرانی ترجیح می‌دهند؛ زیره کفش با شرایط مختلف را برای کفش‌های ایمنی انتخاب کنند. این زیره‌ها اغلب شامل tpu و pvc هستند. چرا که از قابلیت و کیفیت بالا برخوردار بوده و با شرایط محیط کار مانند: سرما؛ گرما، لغزش و پارگی و فرسایش سازگار است.