معرفی بهترین کفش ایمنی با کیفیت!

انتخاب بهترین کفش ایمنی یا پوتین ایمنی  با کیفیت باتوجه‌به تنوع بالای محصولاتی که در زمینه کفش کار و کفش ایمنی توسط شرکت‌های فعال در این حوزه تولید می‌شود یکی از کارهای سختی است که هر کارگر و یا کارفرمایی باید بتواند به‌خوبی آن را انجام دهد. نکات بسیاری وجود دارد که می‌تواند در انتخاب بهترین کفش ایمنی با کیفیت مؤثر باشد، نکاتی مانند:

  1. کفش کار باید در شرایط لغزنده در برابر لغزش مقاوم باشد
  2. کفش ایمنی باید دارای دوام بالایی باشد به شکلی در شرایط مختلف بتواند از پای کارکنان مراقبت نماید
  3. پوشیدن کفش ایمنی برای نیروی کار راحت و سریع باشد
  4. و…

درصورتی‌که به نکات بالا توجه نمایید می‌توانید از میان انبوه کفش‌های ایمنی و کفش‌های کار موجود در بازار نسبت به خرید بهترین کفش ایمنی با کیفیت اقدام نمایید. همچنین یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در هنگام خرید تجهیزات ایمنی باکیفیت از جمله خرید کفش کار با کیفیت به آن توجه نمود این است که استفاده کردن از کفش کار غیراستاندارد علاوه بر اینکه نمی‌تواند ایمنی کارگران را در محیط کار افزایش دهد حتی ممکن است برعکس عمل نماید و باعث ایجاد آسیب‌های جدی برای نیروی کار شود.

باتوجه‌به این موضوع بهتر است درصورتی‌که قصد خرید کفش ایمنی را دارید، کفشی را انتخاب کنید که دارای مؤلفه‌های استاندارد باشد. در این مقاله از وبسایت ایمن آراز به‌صورت کامل هرآنچه که در مورد خرید بهترین کفش ایمنی با کیفیت لازم است بدانید در اختیار شما قرار می‌دهیم. لطفاً تا انتهای این مقاله همراه ما باشید…

چگونه بهترین کفش ایمنی با کیفیت را انتخاب کنیم؟

همان‌طور که در قسمت قبل گفته شد امروزه شرکت‌های فراوانی در راستای پوشش دادن نیاز کارگران و کارکنان، مشغول تولید انواع مختلف کفش ایمنی و یا کفش کار می‌باشند. به‌عنوان‌مثال در بعضی از موارد مانند شغل آتش‌نشانی، کفش ایمنی باید به شکلی طراحی شود که در برابر دمای بالا و سوختگی مقاوم باشد.

و یا مشاغلی وجود دارند که خطر سقوط اجسام سنگین و خطرناک مانند چکش و دیگر ابزارآلات مورداستفاده کارکنان وجود دارد، در چنین مواردی لازم است کفش ایمنی به شکلی طراحی شود که دارای یک‌لایه فلزی برروی کفش ایمنی باشد. در مجموع اولین مورد برای انتخاب بهترین کفش ایمنی با کیفیت توجه به شغل و شرح وظایف نیروی کار می‌باشد.

دومین موردی که می‌تواند در انتخاب بهترین کفش ایمنی با کیفیت مؤثر باشد توجه به وزن کفش ایمنی می‌باشد. همان‌طور که گفته شد در بعضی از مدل‌های کفش ایمنی برای افزایش مقاومت از یک‌لایه فلزی برای حفاظت از پا استفاده می‌کنند، اما نکته‌ای که در اینجا باید به آن توجه نمود این است که همین لایه فلزی می‌تواند باعث افزایش وزن کفش ایمنی شود و در نتیجه سرعت عمل و راحتی نیروی کار را کاهش دهد.

برای حل این مشکل کفش‌های ایمنی کامپوزیتی طراحی و تولید شده‌اند. از ویژگی‌های مهم کفش‌های کامپوزیتی می‌توان به وزن کم آنها و امکان استفاده در محیط کارهای مختلف اشاره نمود. معمولاً در ساخت کفش‌های کامپوزیتی از مواد سبک مانند فیبر پلاستیک و کربن استفاده می‌شود.

بر همین اساس مدل‌هایی از کفش ایمنی وجود دارد که با عنوان کفش ایمنی طبی شناخته می‌شوند. ویژگی کفش‌های ایمنی طبی این است که برای تولید آنها از مواد اولیه منعطف و کم‌وزن استفاده می‌شود. کفش‌های ایمنی طبی همانند کفش ایمنی کامپوزیتی با این هدف طراحی شده است که فشار وارده به پا و کمر نیروی کار را کاهش دهد.

کفش‌های ایمنی طبی دارای خاصیت عایق الکتریسیته می‌باشند به همین دلیل کارکنان اداره برق و دیگر افرادی که به شکل مستقیم با جریان الکتریسیته سروکار دارند می‌توانند از این کفش ایمنی استفاده نمایند.

معرفی پرکاربردترین استانداردهای انتخاب کفش ایمنی مرغوب

طبق قوانین و استانداردهای بین‌المللی در زمینه انتخاب تجهیزات ایمنی تمامی تجهیزات مورداستفاده کارکنان باید دارای ویژگی‌های باشند تا بتوانند به شکل کامل ایمنی نیروی کار را تأمین کنند. ازآنجایی‌که کفش ایمنی نیز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین تجهیزات ایمنی مورداستفاده هر نیروی کاری قلمداد می‌شود باید بتواند از سلامت نیروی کار در شرایط مختلف محافظت و مراقبت نماید.

باتوجه‌به این موضوع شرکت‌های تولیدکننده کفش ایمنی موظف هستند استانداردهای مختلفی را در زمینه تولید کفش ایمنی رعایت نمایند که در ادامه این بخش به معرفی مهم‌ترین استانداردهای بین‌المللی تولید کفش ایمنی که در تمامی کشورها مورداستفاده قرار می‌گیرند می‌پردازیم:

بهترین کفش ایمنی با کیفیت استاندارد

استاندارد بین‌المللی EN-ISO 20344: 2011 مرتبط با تجهیزات ایمنی و حفاظتی

استاندارد بین‌المللی EN-ISO 20345: 2011 مرتبط با تجهیزات ایمنی و حفاظتی (کفش ایمنی)

استاندارد بین‌المللی EN-ISO 20347: 2007 مرتبط با تجهیزات ایمنی و حفاظتی (کفش حرفه‌ای یا کفش کار)

استاندارد بین‌المللی EN-ISO 13287: 2006 مرتبط با تجهیزات ایمنی و حفاظتی (مقاومت در برابر لغزش)

استاندارد بین‌المللی EN-ISO 15090: 2012 مرتبط با تجهیزات ایمنی و حفاظتی (کفش برای آتش‌نشانان)

استاندارد بین‌المللی EN-ISO 17249: 2004 مرتبط با تجهیزات ایمنی و حفاظتی (مقاوم در برابر برش)

استاندارد بین‌المللی EN-ISO 20349: 2010 مرتبط با تجهیزات ایمنی و حفاظتی (خطرات حرارتی و جوش)

درصورتی‌که قصد خرید بهترین کفش ایمنی با کیفیت را داشته باشید می‌توانید باتوجه‌به این استانداردها و انتظاری که از کفش ایمنی دارید بهترین کفش ایمنی را انتخاب نمایید.

بررسی انواع بهترین کفش ایمنی و بهترین کفش کار

ازآنجایی‌که هر شغلی کفش ایمنی مناسب خود را دارد در این بخش می‌خواهیم به معرفی انواع مختلف بهترین کفش ایمنی بپردازیم.

پوتین ایمنی (پوتین کار) چیست؟

پوتین ایمنی به دلیل طراحی متفاوتی که نسبت به کفش ایمنی دارد می‌تواند بخشی از ساق پای نیروی کار را پوشش دهد. باتوجه‌به این نکته در مواردی که خطرات مختلفی قسمت‌های بیشتری از پای نیروی کار را تهدید می‌کند می‌توان به‌جای کفش ایمنی از پوتین ایمنی استفاده نمود.

البته لازم به ذکر است پوتین کار مانند کفش کار دارای تنوع بالایی می‌باشد. به عنوان مثال نیروهای آتش‌نشانی می‌توانند از پوتین‌هایی استفاده کنند که در برابر حرارت مقاوم است و یا نمونه‌هایی از پوتین ایمنی وجود دارد که مورداستفاده کوهنوردان می‌باشد. به‌صورت کلی انواع پوتین کار شامل موارد زیر می‌باشد:

  1. پوتین ایمنی عایق دما (پوتین کار آتش‌نشانی)
  2. پوتین کار عایق الکتریسیته
  3. پوتین ایمنی کوهنوردی
  4. پوتین ایمنی کار در ارتفاع
  5. پوتین کار نظامی
  6. و…
معرفی و خرید بهترین کفش ایمنی با کیفیت

مقایسه بهترین کفش ایمنی خارجی و بهترین کفش ایمنی ایرانی

احتمالاً شما هم با این مسئله مواجه بوده‌اید که برای خرید هر محصولی تصور می‌کنید نمونه خارجی محصول موردنظر دارای کیفیت بالاتری نسبت به نمونه داخلی آن می‌باشد. خوشبختانه یا متأسفانه این موضوع در مورد انتخاب کفش ایمنی نیز صدق می‌کند.

یکی از مواردی که در هنگام انتخاب بهترین کفش ایمنی همواره موردتوجه اکثر افراد قرار می‌گیرد خارجی بودن و یا تولید داخل بودن کفش ایمنی می‌باشد تا جایی که در بعضی از موارد افراد تنها زمانی نسبت به خرید کفش ایمنی اقدام می‌نمایند که مطعمن شوند کفش ایمنی موردنظرشان توسط برندهای مطرح خارجی مانند کاترپیلار و… تولید شده باشد.

درواقع ما در این بخش قصد قضاوت شما را نداریم و تنها می‌خواهیم به این نکته اشاره کنیم که درصورتی‌که قصد خرید بهترین کفش ایمنی را دارید بهتر است چند مدل کفش ایمنی را با یکدیگر مقایسه نمایید و سپس باتوجه‌به نیازتان و بودجه‌ای که برای خرید کفش ایمنی در نظر گرفته‌اید نسبت به خرید کفش ایمنی اقدام نمایید.

لازم به ذکر است یکی از مواردی که می‌تواند در انجام مقایسه بین کفش ایمنی خارجی و کفش ایمنی ایرانی مؤثر باشد توجه به مواد اولیه‌ای است که در تولید کفش ایمنی از آنها استفاده شده است. درصورتی‌که به‌قدر کافی از مواد اولیه پرکاربرد در تولید کفش ایمنی اطلاعات داشته باشید می‌توانید با اطمینان بیشتری کفش ایمنی مناسب خودتان را تهیه نمایید.

بهترین کفش ایمنی با کیفیت

بهترین کفش ایمنی مهندسی چه ویژگی‌هایی دارد؟

مهندسان و مدیران همواره در جامعه به‌عنوان افرادی شناخته می‌شوند که از مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین لوازم و تجهیزات استفاده می‌کنند. باتوجه‌به این موضوع در هنگام خرید بهترین کفش ایمنی مهندسی لازم است به نکاتی توجه نمود تا بتوان بهترین کفش ایمنی مهندسی موجود در بازار را تهیه نمود.

درواقع بهترین کفش ایمنی مهندسی دارای یک سری ویژگی کاربردی است تا مهندسان بتوانند برحسب وظایف و با خیالی آسوده از کفش ایمنی استفاده کنند. می‌توان گفت بهترین کفش ایمنی مهندسی این امکان را برای مهندسین فراهم می‌کند تا بتوانند در عین سبکی کفش ایمنی بدون نگرانی از بابت خطراتی که در محیط کار سلامت و ایمنی آنها را تهدید می‌کند کارها و وظایف موردنظرشان را انجام دهند.

باتوجه‌به این نکته یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین کفش ایمنی مهندسی سبک بودن کفش و راحت بودن مهندسان در هنگام استفاده از کفش ایمنی و فراهم‌آوردن ایمنی کافی می‌باشد. پیشنهاد ما به شما مهندسین پرتلاش استفاده کردن از کفش ایمنی ایرانی می‌باشد.

درصورتی‌که شما به‌عنوان یک مهندس وظایف نظارتی و بازرسی را در محل کار به عهده دارید می‌توانید از مدل‌های مختلف کفش ایمنی ایرانی استفاده کنید. معمولاً در تولید کفش ایمنی مهندسی ایرانی از مواد اولیه چرم استفاده می‌شود به همین دلیل دارای کیفیت و دوام بالایی می‌باشند.

کفش ایمنی مناسب مهندسین ساختمان

ازآنجایی‌که مهندسین ساختمان‌سازی همواره در محیط کارگاه‌های ساختمانی با مواد آسیب‌زایی مانند گچ و سیمان و… در ارتباط هستند و همچنین خطرات بالقوه‌ای مانند سقوط اشیا خطرناک، لیز خوردن از پله‌ها و… سلامت و ایمنی مهندسین را تهدید می‌کند استفاده کردن از کفش ایمنی مناسب می‌تواند تا حد زیادی باعث افزایش ایمنی مهندسین شود.

یکی از تفاوت‌هایی که کفش ایمنی مناسب مهندسین ساختمان‌سازی و دیگر کفش‌های ایمنی مهندسی دارد این است که کفش‌های ایمنی مناسب مهندسین ساختمان دارای یک کفی مستحکم می‌باشد تا در هنگام رفت‌وآمد در محیط ساختمان به یکباره لیز نخورند و از طبقات ساختمان سقوط نکنند.

بهترین کفش ایمنی با کیفیت استاندارد

همچنین سرپنجه این کفش‌ها دارای یک قطعه فلزی به نام پنجه گیر می‌باشد و وظیفه آن حفاظت از پای مهندسین در برابر سقوط اشیا سنگین و… می‌باشد. علاوه بر این ازآنجایی‌که مهندسین ساختمان‌سازی برای انجام وظایف نظارتی مسافت زیادی را طی می‌کنند و بخشی از این مسیر شامل بالارفتن از پله می‌باشد لازم است کفش ایمنی مورداستفاده این گروه از مهندسین به شکلی طراحی شود که دارای وزن کمی باشد تا از خستگی بیش از حد مهندسین جلوگیری به عمل آورد.

در مجموع متوجه شدیم که توجه ایمنی مناسب مهندسین ساختمانی باید بتواند در عین فراهم‌کردن ایمنی برای مهندسین احساس راحتی را نیز برای مهندسین به ارمغان آورد.

کفش ایمنی مناسب مهندسین شرکت نفت

مهندسین شرکت نفت باتوجه‌به شرایط آب‌وهوایی خشک و گرمی که در ایستگاه‌های استخراج نفت وجود دارد همواره در معرض خطرات بسیاری می‌باشند. خطراتی مانند سوختگی در اثر تابش آفتاب و یا برخورد پای مهندسین با مواد شیمیایی مضر و… همگی از خطراتی هستند که در ایستگاه‌های استخراج نفت وجود دارد.

به همین دلیل لازم است این عزیزان از کفش ایمنی استفاده کنند که ایمنی آنها را در محیط کار تأمین نماید. همچنین علاوه بر بحث تأمین ایمنی به دلیل اینکه مهندسین شرکت نفت مدت‌زمان زیادی از کفش ایمنی استفاده می‌کنند این کفش‌ها باید بتوانند نهایت راحتی و آسایش را برای آنها فراهم آورد.

بهترین کفش ایمنی با کیفیت استاندارد

کفش ایمنی مناسب مهندسین تولید مواد غذایی

مهم‌ترین نکته‌ای که در انتخاب کفش ایمنی مناسب برای مهندسین صنایع غذایی دارای اهمیت است توجه به نظافت کفش‌های ایمنی در محیط کار می‌باشد. ضمن اینکه کفش‌های ایمنی مورداستفاده مهندسین صنایع غذایی باید در برابر آلودگی‌های موجود در محیط مقاوم باشد و همچنین در صورت وجود آلودگی‌های احتمالی برروی کفش ایمنی باید بتوان به‌راحتی کفش‌های ایمنی را تمیز نمود. باتوجه‌به مواردی که در بالا به آنها اشاره نمودیم توصیه ما به مهندسین صنایع غذایی استفاده از چکمه‌های پلاستیکی می‌باشد. این چکمه به دلیل طراحی خوبی که دارند به‌راحتی قابل پوشیدن هستند و می‌توان در شرایط لازم به‌سرعت آنها را از پا درآورد. از طرف دیگر به دلیل جنس پلاستیکی که دارند درصورتی‌که آلودگی بروری کفش ایمنی به وجود آید می‌توان با خیال آسوده کفش‌های ایمنی را شست و آلودگی‌ها را ازروی چکمه پاک نمود.

بهترین کفش ایمنی با کیفیت استاندارد

بهترین کفش ایمنی با وزن کم

وزن کفش ایمنی یکی از موارد بسیار مهمی است که به صورت مستقیم میتواند در بازدهی نیروی کار موثر باشد. در واقع زمانی که نیروی کار مجبور باشد برای انجام وظایف در محیط کار جابه جا شود استفاده کردن از کفش ایمنی که دارای وزن کمی باشد میتواند باعث چابکی و سرعت عمل نیروی کار شود.

ضمن اینکه استفاده کردن نیروی کار از تجهیزات ایمنی با کیفیت مانند لباس کار مناسب، کلاه ایمنی با کیفیت، کفش ایمنی سبک و کم وزن و… میتواند رضایت نیروی کار را در محیط کار افزایش دهد. با توجه به این موضوع کفش های ایمنی دارای دو دسته بندی طبی و اسپرت میباشند. در ادامه به بررسی ویژگی های کفش ایمنی طبی و کفش ایمنی اسپرت میپردازیم…

معرفی و خرید بهترین کفش ایمنی با کیفیت

بررسی ویژگی های کفش ایمنی طبی

مهمترین ویژگی کفش ایمنی طبی وزن کم و انعطاف پذیری بالای آن است و این ویژگی ها را مدیون مواد اولیه با کیفیتی است که در تولید آن به کار میرود. در واقع کفش ایمنی طبی از مواد کامپوزیتی با وزن کم تولید میشود و به همین دلیل دارای وزن کمی میباشد. همچنین طراحی کفش ایمنی طبی به شکلی است که میتواند مانع از وارد آمدن فشار زیاد به قسمت های مختلف بدن از جمله کف پا و کمر شود.

از طرفی خاصیت انعطاف پذیری و حالت پذیری بالای کفی کفش ایمنی طبی باعث شده است که این کفش بتواند در سریعترین زمان ممکن حالت پای نیروی کار را به خود بگیرد و اینگونه راحتی بیشتری را برای نیروی کار فراهم آورد. استفاده کردن از کفش ایمنی طبی میتواند تا حد زیادی مانع از خستگی زود هنگام نیروی کار شود و همچنین در صورتی که لازم باشد که نیروی کار مدت زیادی از کفش ایمنی طبی استفاده کند این کفش میتواند مانع از ایجاد زخم های سطحی، تاول های پوستی و… بر روی قسمت های مختلف پای نیروی کار شود.

با توجه به مواردی که در این بخش مطرح شد با اطمینان توصیه میکنیم در صورتی که شغل شما به شکلی میباشد که لازم است ساعات طولانی از کفش ایمنی استفاده کنید، کفش ایمنی طبی میتواند بهترین انتخاب ممکن برای شما باشد.

بهترین کفش ایمنی با کیفیت

بررسی ویژگی های کفش ایمنی اسپرت

کفش ایمنی اسپرت را میتوان به عنوان دومین کفش ایمنی با وزن کم در نظر گرفت. طراحی کفش ایمنی اسپرت به شکلی است که مانند کفش ایمنی طبی در تولید آن از مواد اولیه سبک وزن مانند مواد اولیه کامپوزیتی و ترکیبات متخلخل استفاده میشود به همین دلیل دارای وزن کمی میباشد.

لازم است بدانید کفش ایمنی اسپرت برای افرادی مناسب است که فعالیت های زیادی را در محیط کار انجام میدهند و به صورت مداوم در حال رفت و آمد در محیط کار میباشند. طراحی کفش ایمنی اسپرت به گونه ای است که میتواند جذب پای نیروی کار شود و به شکل کامل قسمت های مختلف پا را بپوشاند و به همین دلیل سرعت عمل نیروی کار را افزایش میدهد.

مشاغل بسیاری وجود دارند که از کفش ایمنی اسپرت به عنوان کفش کار استفاده میکنند، از مهمترین این مشاغل میتوان به آتش نشانی، کارگران خطر تولید کارخانجات و… اشاره نمود.

خرید بهترین کفش ایمنی با کیفیت

بررسی قیمت کفش ایمنی

همانطور که میدانید تجیهزات ایمنی از آن دست محصولاتی هستند که به صورت مستقیم با سلامت افراد در ارتباط هستند و کوچکترین سهل انگاری در انتخاب تجیهزات ایمنی با کیفیت میتواند خسارت های مالی و جانی غیرقابل جبران و سنگینی را به شما تحمیل نماید. کفش ایمنی با کیفیت نیز یکی از مهمترین تجیهزات ایمنی و حفاظت فردی میباشد که هر نیروی کاری باید از آن استفاده نماید.

از طرفی با یک جستجوی ساده در اینترنت میتوانید مجموعه ای از فروشگاه های اینترنتی را پیدا کنید که با استفاده از عناوین مختلفی مانند بهترین کفش ایمنی با کیفیت، ارزانترین کفش ایمنی، کفش ایمنی قیمت مناسب و… در تلاشند تا محصولات نامرغوب و بی کیفیت را با قیمت کمی به فروش برساند. متاسفانه این فروشگاه ها به کیفیت محصولات عرضه شده اهمیت چندانی نمیدهند و تمرکز آنها بیشتر برروی کاهش قیمت محصول و بالا بردن فروش میباشد.

خرید بهترین کفش ایمنی با کیفیت

شرکت ایمن آراز با سابقه درخشان در زمینه توزیع انواع تجیهزات ایمنی مانند انواع لباس کار استاندارد، کفش ایمنی و… همواره سعی نموده است که بهترین محصولات و تجهیزات ایمنی را که دارای استانداردهای ملی و بین المللی میباشند در اختیار مشتریان و مخاطبان خود قرار دهد. به همین دلیل به شما مخاطبان گرامی توصیه میکنیم در صورتی که قصد خرید بهترین کفش ایمنی با کیفیت را دارید از محصولات ما دیدن فرمایید. همچنین میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه انواع تجیهزات ایمنی با کارشناسان شرکت ایمن آراز تماس برقرار نمایید.