آیا میدانید مهمترین ویژگی انواع لباس کار استاندارد چیست؟

نکته مهم در استفاده از لباس کار که برای همه ما نیز واضح و روشن است این است که لباس کار علاوه بر اینکه به عنوان یک پوشش مناسب مورد استفاده قرار می گیرد، نقش حفاظت و ایمنی را برای فرد مورد نظر ایفا می کند؛ در واقع پاها، دست ها و کل بدن را سرتاسر تحت پوشش و حفاظت می گیرد. انواع لباس کار استاندارد در موقعیت ها و شرایط مختلف متفاوتند و با توجه به نیاز محیط کار برای کارگران مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه این مقاله از وبسایت ایمن آراز به توضیحات بیشتر در رابطه با انواع لباس کار استاندارد خواهیم پرداخت.

انواع لباس کار استاندارد با قیمت مناسب

خصوصیات و انواع استاندارد لباس کار صنعتی

همانطور که گفته شد لباس کار استاندارد از مهم ترین تجهیزات و موارد مورد استفاده در محیط کار صنعتی برای ایجاد ایمنی و حفاظت افراد می باشد. لباس کار علاوه بر ایجاد ایمنی در برابر حوادث حین کار، به صورتی است که افراد قادرند تجهیزات و ابزار مورد نیاز خود را همواره به همراه خود حمل کنند.

برای مثال برای کارکنانی که در معرض گرد و غبار مشغول به کارند و گرد و غبار اکثرا در لبه های آستین لباس آن ها جمع می شوند، لباس هایی طراحی شده است که لبه های آستین آن ها می تواند جدا گردد؛ برای کسانی که با مواد شیمیایی مضر و خورنده در ارتباطند، لباس های نفوذ ناپذیر در برابر گاز و آب طراحی شده و همچنین برای افرادی که مجبور به تا زدن آستین لباس کار خود هستند، لباس های آستین کوتاه در نظر گرفته شده است.

بنابراین به طور کلی با توجه به محیط کار، آسیب ها، مشکلات و خطرات شغلی احتمالی و سایر موارد مربوطه، انواع لباس کار استاندارد مورد استفاده قرار می گیرند.

فروشگاه تجهیزات ایمنی ایمن آراز
برای مشاهده جدیدترین انواع لباس کار استاندارد میتوانید برروی دکمه زیر کلیک نمایید
ایمن آراز

لباس کار صنعتی

لباس کار صنعتی که معمولا مورد استفاده کارکنان در با مواد رادیو اکتیو و اسیدی میارتباط باشد به صورتی طراحی میشود که در برابر نفوذ این مواد مضر شیمیایی کاملا نفوذ ناپذیر اند. همچنین همراه با لباس کار صنعتی از کلاه و دستکش مخصوص نیز برای محافظت از نیروی کار استفاده میشود. نکته مهمی که  در رابطه با سایز انواع لباس کار استاندارد باید در نظر داشت این است که سایز مورد استفاده باید نه تنگ و نه گشاد باشد، همچنین به بخش سر آستین لباس نیز باید توجه داشت که سبب ایجاد اختلال در حین کار برای فرد مورد نظر نشود.

البته باید در نظر داشت که در صورتی که لباس کار مورد استفاده، در حین کار با انواع مواد شیمیایی مانند نفت برخورد داشته و به این مواد آغشته شود؛ میبایست سریعا تعویض و شسته شود. و به دلیل اشتعال زا بودن اکثر مواد شیمیایی، افراد میبایست فاصله لازم با منابع حرارتی را در نظر داشته و آن را حفظ کنند تا از بروز خطرات احتمالی پیشگیری شود.

انواع لباس کار استاندارد صنعتی باید از چه جنسی تولید شده باشد؟

جنس مورد استفاده برای لباس کار صنعتی و انواع لباس کار استاندارد میبایست شامل پلی استر(۳۱%) و پنبه (۷۱%) باشد، و بافت تراکم بالا به همراه نخ چهار دولا برای دوخت آن استفاده گردد.

در واقع باید به گونه ای باشد که با توجه به شرایط کاری مقاوم بوده و از استحکام لازم برخوردار باشد؛ همچنین الکتریسیته ایجاد نکند. شرایط کاری، نوع شغل، شرایط منطقه و شرایط آب و هوایی محیط کار نیز از دیگر مواردیست که در جنس مورد استفاده برای انواع لباس کار استاندارد باید در نظر گرفته شود.

وزن مناسب برای هر لباس کار بین ۴۲۰-۳۲۰gr/m۲ تعیین شده است. از رنگ ریاکتیو برای جلوگیری از پس دادن رنگ و آب رفتگی لباس کار و همچنین دوام بالای لباس استفاده می کنند. البته الگو، جنس پارچه لباس کار و دوخت نیز از دیگر مواردی اند که در دوام لباس کار تاثیر بسزایی دارند.

علائم و آرم انواع لباس کار استاندارد به چه صورت است؟

هر مدل لباس کار می بایست شامل آرم ها، کد، رنگ و علامت هایی باشد که حیطه فعالیت و گروه شغلی کارکنان را نشان دهد. رنگ تعیین شده برای پیش زمینه آرم  و یا رنگ خود لباس کار واحد های مختلف شغلی را نشان می دهد. آرم ها به صورت چاپ سیلک تهیه شده و در روی سینه، پشت لباس کار و یا بازوی لباس کار نصب می گردد.

انواع لباس کار استاندارد جایگاه آرم

لباس نسوز آلومینیومی ALFA7 ایتالیا

برای تولید لباس کار نسوز در بخش جنس درونی این مدل از پشم طبیعی و الیاف عایق حرارت  و برای جنس بیرونی از الیاف نسوز فایبرگلاس استفاده شده است که بتواند کارایی لازم در زمان خاموش کردن آتش را داشته باشد. این لباس همراه با کفش مخصوص از جنس پلی آمید۱۰۰% نقره ای  به صورت استاندارد طراحی شده و سایز بندی دارد.

انواع لباس کار استاندارد نسوز

لباس نسوز آلومینیومی MKF_23_FFH2

لباس کار نسوز آلومینیومی MKF_23_FFH2 برای مشاغلی که با کوره های پر حرارت برای ذوب مواد معدنی، ریخته گری و مشاغل مشابه سروکار دارند کاربرد دارد.

فروشگاه تجهیزات ایمنی ایمن آراز
برای مشاهده جدیدترین انواع لباس کار استاندارد میتوانید برروی دکمه زیر کلیک نمایید
ایمن آراز

لباس نسوز آلومینیومی BETA5

این مدل پنج تکه و شامل دستکش ساق بلند پنج انگشتی، اورکت، کفش، کلاه و شلوار و اورکت است. ترکیبات WOOL FABRIC برای لایه درونی و روکش بازتاب کننده امواج گرمایی و الیاف نسوز فایبرگلاس FAIRTEX برای لایه بیرونی از مواد بکار رفته در این مدل لباس کارند.

لباس ضد اسید یکسره و دو تیکه PROMAX

یکی دیگر از انواع لباس کار استاندارد،  لباس ضد اسید یکسره PROMAX است که از جنس PVC و کاملا ضد حساسیت می باشد. از دیگر مزایای این مدل می توان به عایق بودن آن در برابر مواد شیمیایی اشاره کرد. به همین دلیل برای مشاغل مرتبط با مواد شیمیایی کاربرد داشته و مورد استفاده قرار می گیرد.

لباس یکسره ضد اسید MAXON

این مدل از لباس کار که در برابر اکثریت مواد شیمیایی و اسید ها مقاوم و عایق می باشد از جنس PVC مطلوب است. لباس به شکل یکسره و به همراه کلاه بوده و از لحاظ کیفیت، بسیار عالی می باشد. این مدل لباس برای شرایطی که می بایست در محیط هایی با بخار غلیظ اسیدی قرار بگیرید، بسیار مناسب و ایمن می باشد.

لباس ایمنی آتش نشانی Deva مدل Tiger Matrix

یکی از لباس های کار که برای آتش نشانان طراحی شده این مدل است. از ویژگی های این مدل لباس کار می توان به وزن بسیار سبک و راحت لباس، مقاومت بالا در برابر حرارت، پارگی و کشش و همچنین ضد حریق بودن آن اشاره کرد. این مدل در رنگ های سرمه ای، طلایی و مشکل موجود می باشد.

انواع لباس کار استاندارد آتش نشانی

لباس ایمنی آتش نشانی Promax

این لباس که مورد استفاده آتش نشانان حرفه می باشد به صورت کت شلوار های سرمه ای رنگ سه لایه ای است که عایق بسیار خوبی در برابر حریق بوده و پوشیدن آن ها راحت و سریع انجام می شود.

انواع لباس کار استاندارد آتش نشانی با کیفیت

بادگیر شلوار پشت لاستیکی

همانطور که در رابطه با انواع لباس کار استاندارد گفته شد، بروز رسانی حفظ ایمنی و همچنین تقویت آن اصلی ترین کاربرد لباس کار است. در طراحی لباس های کار، موقعیت مکانی، حفاظت در برابر آسیب ها و مشکلات در حین کار و در محیط کار در نظر گرفته می شود. این مدل از لباس کار می تواند بدن را در مقابل سرما تحت حفاظت قرار دهد و ست آن شامل بادگیر جلو بسته به همراه شلوار است.

بنابراین لباس کار هایی که در صنایع مختلف برای حفاظت و ایمنی افراد در نظر گرفته می شود، با توجه به تمامی حوادث احتمالی پیش رو طراحی شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

خرید انواع لباس کار استاندارد

همانطور که در رابطه با انواع لباس کار استاندارد گفته شد، بروز رسانی حفظ ایمنی و همچنین تقویت آن اصلی ترین کاربرد لباس کار است. در طراحی لباس های کار، موقعیت مکانی، حفاظت در برابر آسیب ها و مشکلات در حین کار و در محیط کار در نظر گرفته می شود.

این مدل از لباس کار می تواند بدن را در مقابل سرما تحت حفاظت قرار دهد و ست آن شامل بادگیر جلو بسته به همراه شلوار است. بنابراین لباس کار هایی که در صنایع مختلف برای حفاظت و ایمنی افراد در نظر گرفته می شود، با توجه به تمامی حوادث احتمالی پیش رو طراحی شده و مورد استفاده قرار می گیرد.