جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ماسک تمام صورت

ماسک تمام صورت که از وسایل ایمنی تنفسی میباشد، برای محافظت از تمام صورت در برابر گازهای سمی و مواد شیمیایی خطرناک به کار می‌رود. به دلیل داشتن پوششی برای دهان، بینی و چشم‌ها به این نام مشهور شده است.

استفاده از این ماسک‌ها در محیط‌هایی که بخارات سمی و دودهای مضر وجود دارند الزامی است. پوشاندن صورت با ماسک تا حدود زیادی می‌تواند از ریه‌ها، چشم‌ها و سیستم تنفسی محافظت کند و جلوی حساسیت‌ها و بیماری‌های پوستی ناشی از مواد شیمیایی را بگیرد. معمولا ماسک تمام صورت از جنس سیلیکون یا رابر ساخته می‌شود که در برابر ضربه مقاوم است.

ماسک تمام صورت

خرید ماسک تمام صورت

اگر به دنبال حفاظت کامل از صورت خود در برابر آلاینده‌ها و ذرات مضر هستید، ماسک تمام صورت بهترین گزینه برای شما است. فروشگاه ایمن آراز انواع ماسک‌های تمام صورت را با برندهای معتبر و کیفیت بالا عرضه می‌کند. فروشگاه ایمن آراز ماسک های تمام صورت را با برندهای معتبر و کیفیت بالا عرضه می کند. شما می توانید با مراجعه به وب سایت این فروشگاه یا به صورت حضوری در فروشگاه، ماسک مناسب خود را انتخاب و خریداری کنید.

جنس ماسک ایمنی تمام صورت

غالبا ماسک‌های تمام صورت در دو مدل تک فیلتر و دو فیلتر در بازار به فروش می‌رسند. این ماسک‌ها به دلیل حساسیت نوع کاربری و عملکرد، بایستی از بهترین جنس و با کیفیت‌ترین مواد اولیه ساخته شوند تا بتوانند کارکرد مطلوبی از خود ارائه دهند. بنابراین از این حیث، جنس و کیفیت ماسک می‌تواند تضمین کننده عملکرد و ایمنی آن باشد.

البته جنس به کار گرفته شده در ساختار ماسک قطعا به نوع کاربری و محل استفاده از آن بستگی دارد ولی عموما جنس این ماسک‌های تمام صورت از نوع سیلیکونی بوده که در تماس با پوست انسان، حساسیت یا آلرژی خاصی ایجاد نمی‌کنند. ضمنا برای محافظت بیش‌تر بر روی این ماسک‌ها به هنگام تولید، یک لایه طلق پلاستیکی کشیده می‌شود و کلیه منافذ ماسک پوشیده می‌شود تا هیچ خلل و فرجی در آن باقی نماند و در تمام مکان‌هایی که ذرات شیمیایی و بخارات سمی در هوا وجود داشته باشد استفاده از ماسک تنفسی امری ضروری است تا مواد شیمیایی و سمی به هیچ طریق ممکن امکان ورود به سیستم تنفسی افراد را نداشته باشند.

قابل ذکر است که مانند تمامی اقلام مصرفی، این ماسک‌ها هم تاریخ انقضا و مصرف دارند و پس از اتمام مهلت انقضای ماسک، کیفیت و کارایی خود را در حفظ ایمنی مطلوب از دست می‌دهند. عمده معایب این ماسک‌های تمام صورت این است که ممکن است در استفاده‌های طولانی مدت باعث ایجاد جاگذاری و کبودی روی صورت شوند. همچنین ماسک‌های کپسول دار را نمی‌توان بعد از استفاده، مجددا استفاده کرد زیرا بایستی کپسول اکسیژن این ماسک‌ها را شارژ کرد که این فرآیندی زمان‌بر و وقت‌گیر است.

کاربرد ماسک تمام صورت

۱- استفاده برای آتش‌نشانان به منظور جلوگیری از صدمات آتش به صورت و ورود دودهای ناشی از حریق به چشم و سیستم تنفسی
۲- استفاده در صنایع دارویی برای جلوگیری از ورود مواد شیمیایی خطرناک به ناحیه تنفسی کارکنان
۳- استفاده در جوشکاری به خصوص به منظور جلوگیری از برق گرفتگی چشمان جوشکاران

ماسک تنفسی شیمیایی تمام صورت

این نوع از ماسک‌های تمام صورت شیمیایی قادر هستند با کمک فیلترهای تنفسی خود، هوای آلوده به ریزگردهای شیمیایی و مواد سمی را فیلتر و تسویه کنند. نقش این فیلترهای مخصوص در این ماسک‌ها بسیار مهم است و عمده کارکرد ماسک توسط فیلتر مخصوص آن صورت می‌گیرد و بدون این فیلتر ماسک در واقع تبدیل به یک ماسک ساده می‌شود. این ماسک‌ها پس از فیلتر هوای سمی هوای عاری از آلودگی را به مجرای تنفسی می‌رسانند. این ماسک‌های تنفسی شیمایی شامل دو نوع ذیل هستند:

۱- ماسک شیمیایی نیم صورت:

این نوع ماسک‌ها فقط قادر به پوشاندن ناحیه دهان و بینی هستند که به ماسک‌های نیم فیس هم مشهور هستند. بنابراین نسبت به ماسک‌های فول فیس، کارکرد کاملی به لحاظ میزان پوشش و ایمنی ندارند.

۲- ماسک شیمیایی تمام صورت:

این ماسک‌ها بر خلاف ماسک‌های نیم صورت، قادرند علاوه بر دهان و بینی، چشم‌ها را هم حفاظت کنند. بر این اساس ماسک‌های فول فیس نامیده می‌شوند؛ حفاظت و ایمنی در این ماسک‌ها به صورت حداکثر است. این ماسک‌ها در مکان‌هایی استفاده می‌شوند که گازهای شیمیایی و مواد سمی یا آلاینده پراکنده در هوای تنفسی علاوه بر خطر برای ریه‌ها موجب آسیب رساندن به چشم‌ها هم می‌شوند.
ماسک‌های شیمیایی نیم صورت یا تمام صورت، نهایتا دارای یک یا دو فیلتر بر روی خود هستند که عموما این فیلترها جداگانه عرضه شده و قابلیت تعویض هم دارند. عموما به عنوان یک قاعده کلی در ماسک‌های تک فیلتر از فیلتر کلاس ۲ که فیلتر قوی‌تری است استفاده می‌شود و در ماسک‌های دارای دو فیلتر از فیلتر کلاس یک استفاده می‌شود.

انواع ماسک تمام صورت

معتبرترین برندهای ماسک تمام صورت در بازار

۱- ماسک تمام صورت شیمیایی هانیول:

این نوع ماسک‌های شیمیایی از نوع تمام فیس هستند. از این ماسک‌ها در صنایع پتروشیمی، پالایشگاه‌ها و کارخانجات دارای گازهای سمی بایستی استفاده شود. جنس بدنه ماسک هانیول از یک ماده پلیمری و پلاستیک مانند نرم و ضد آلرژی و لنز آن از پلی کربنات سخت، شفاف و ضد خش تشکیل شده است.

۲- ماسک تمام صورت صنعتی:

این نوع از ماسک‌های تمام صورت شیمیایی، عموما در مراکز صنعتی که گازها و بخارات شیمیایی در هوا پراکنده هستند مثل صنایع دارویی، خودروسازی، شیمیایی و غیره؛ کاربرد دارند.

۳- ماسک تمام صورت 3M:

این نوع ماسک‌ها از انواع ماسک‌های شیمیایی هستند که بدنه ماسک از مواد سیلیکونی و لنز آن از پلی کربنات ساخته شده است. این ماسک‌ها در سایزهای کوچک، متوسط و بزرگ ساخته می‌شوند. ضمنا به صورت دو فیلتری ساخته شده که باعث افزایش کارایی بهتر ماسک می‌گردد و علاوه بر فیلتر، دارای سوپاپ‌های هوایی برای تنفس بهتر مصرف کنندگان هستند.

نکات استفاده از ماسک ایمنی تمام صورت

به جهت استفاده مناسب و تاثیرگذار از ماسک ایمنی تمام صورت؛ باید حتما مواردی را که در ذیل به آن‌ها اشاره می‌شود در نظر داشت:
۱- نگهداری ماسک تمام صورت در محل خشک، خنک و به دور از مواد آلوده، سمی یا شیمیایی
۲- بررسی لنزهای ماسک تمام صورت قبل از استفاده که دچار شکستگی نشده باشند.
۳- در هنگام استفاده از ماسک تمام صورت در صورتی که بو یا مزه احساس شود یا روی پوست سوزش یا خارش ایجاد شود؛ بایستی فیلتر ماسک سریعا تعویض گردد.
۴- قبل از استفاده از ماسک تمام صورت بایستی از سلامتی آن مطمئن شد و بعد از استفاده هم تا استفاده مجدد بعدی باید آن‌را تمیز کرده و با دقت از نظر وجود خرابی یا آلودگی بررسی کرد.
۵- تنها راه خروجی در ماسک‌های ایمنی تمام صورت فیلتر ماسک است و نباید راه دیگری وجود داشته باشد.
۶- استفاده از این نوع ماسک‌های تمام صورت، مستلزم آموزش است که بایستی توسط تولیدکنندگان یا فروشندگان به خریداران این ماسک‌ها آموزش داده شود.
۷- بعد از استفاده از ماسک تمام صورت باید آن‌را در کاور مخصوص خود قرار داد تا فیلترهای آن از آسیب‌های احتمالی محفوظ بمانند.
۸- از نگهداری از ماسک‌های تمام صورت در داشبورد وسایل نقلیه یا در مکان‌های آلوده و غیر بهداشتی باید خودداری کرد.
۹- ماسک تمام صورت باید در محیطی به دور از تابش نور مستقیم خورشید نگهداری شود در غیر این صورت کیفیت و کارایی مفید خود را زودتر از دست می‌دهد.

ماسک تمام صورت دراگر

فروش ماسک تمام صورت

فروش ماسک‌های ایمنی صورت در انواع و تنوع مدل‌های خود در فروشگاه‌های معتبر عرضه کننده لوازم ایمنی مانند فروشگاه ایمن آراز در خیابان امام خمینی تهران صورت می‌گیرد. عموما قیمت ماسک‌های تمام صورت بستگی به نوع ماسک، جنس ماسک، نوع لنز ماسک، تعداد و نوع فیلترهای ماسک و غیره بستگی دارد. فروشگاه ایمن آراز در زمینه انواع تجهیزات ایمنی مثل ماسک‌های صورت، کفش ایمنی، لباس کار ایمنی، دستکش ایمنی و طیف گسترده‌ای از تجهیزات و وسایل ایمنی مورد نیاز برای استفاده در صنایع فعالیت می‌کند.