راهنمای خرید کفش ایمنی مرغوب و با کیفیت

خرید کفش ایمنی

خرید کفش ایمنی از آن کارهایی است که باید با نهایت دقت آن را انجام دهیم، زیرا در محیط کار خطراتی وجود دارد که میتواند باعث به وجود آمدن آسیب های کوچک و بزرگی برای کارگران و کارکنان شود. در چنین شرایطی خرید کفش ایمنی با کیفیت مناسب و پوشیدن آن در محیط کار میتواند تا حد زیادی باعث ایجاد ایمنی برای کارگران و کارکنان شود. از طرفی با توجه به گستردگی مشاغل و خطراتی که در هر شغل و محیط کاری وجود دارد رعایت نمودن اصول ایمنی محیط کار برای تمامی افراد ضروری و واجب میباشد. با توجه به این موضوع یکی از مهمترین تجیهزات ایمنی که هر فردی باید از آن استفاده کند لباس کار و به خصوص کفش ایمنی یا کفش کار میباشد.

در صورتی که شما به عنوان یک کارفرما قصد خرید کفش ایمنی با کیفیت و با قیمت مناسب را برای کارگران و کارکنان خود دارید و یا به عنوان یک نیروی کار حرفه ای قصد دارید بهترین کفش ایمنی با کیفیت را خریداری کنید مطالعه این مقاله از وبسایت ایمن آراز میتواند به شما کمک کند تا بهترین کفش ایمنی را با توجه به نیازتان خریداری نمایید. لطفا تا انتهای این مقاله همراه ما باشید…

معرفی کفش ایمنی

کفش ایمنی در ظاهر تفاوت چندانی با کفش های معمولی که هر روزه مورد استفاده قرار میگیرد ندارد تا جایی که بعضی از مدل های کفش ایمنی با طرح های بسیار زیبا و شکیل طراحی و تولید میشوند و اینگونه تشخیص کفش ایمنی از کفش معمولی را تقریبا ناممکن میکند. تنها تفاوت کفش ایمنی و کفش معمولی در کاربرد و کارکرد کفش ایمنی میباشد.

همانطور که از نام کفش ایمنی برمیاید این کفش برای ایجاد ایمنی و محافظت از پا در محیط کار مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین در هنگام تولید کفش ایمنی برای جلوگیری از وارد شدن آسیب های جدی به انگشتان پا در محیط کار از یک لایه مقاوم فلزی در بخش جلویی کفش ایمنی استفاده میشود.

با اینکار در صورتی که اجسام و ابزارهای سنگین و خطرناک از جمله چکش، چاقو و… به صورت اتفاقی روی پای کارگران بیفتند و یا به شکل ناگهانی ضربات جدی به پای کارگران وارد شود کفش ایمنی میتواند مانع از برخورد آنها با انگشتان پای کارگران و در نتیجه آسیب دیدن پای این افراد شود.

چگونه کفش ایمنی مناسب را پیدا کنیم؟

محیط های کاری همواره بستری برای وقوع انواع مختلف خطرات از جمله خطر سوختگی، خطر برق گرفتگی، خطر برخورد اجسام با پای کارگران و… میباشد. در این شرایط استفاده کردن از تجهیزات ایمنی مانند کفش کار میتواند احتمال وقوع آسیب را تا حد زیادی کاهش دهد.

انواع کفش ایمنی

اولین نکته ای که در هنگام خرید کفش ایمنی با کیفیت باید به آن توجه نمود انتخاب کفش کار با توجه به شغل و وظایف نیروی کار از میان انواع کفش ایمنی میباشد. به عنوان مثال کفش کار مورد نیاز کارکنان سازمان آتش نشانی دارای ویژگی هایی است که متناسب با این شغل طراحی شده است در صورتی که کفش کار کارمندی دارای ویژگی های متفاوتی میباشد.

طیف گسترده ای از انواع کفش کار وجود دارد که با توجه به شرح وظایف کارکنان طراحی و تولید شده است. مهمترین توصیه ای که میتوانیم در زمینه انتخاب کفش کار با توجه به نوع آن به شما داشته باشیم این است که قبل از انتخاب کفش کار ابتدا به این سوال پاسخ دهید که چه انتظاری از کفش کارتان دارید. پاسخ این سوال میتواند به شما کمک کند که بهترین کفش ایمنی با کیفیت را از میان انواع مختلف کفش ایمنی خریداری نمایید.

در ادامه این بخش قصد داریم انواع مختلف کفش کار را خدمت شما مخاطبان گرامی معرفی نماییم:

کفش کار کارمندی

همانطور که از نام این کفش مشخص است استفاده کنندگان از آن شامل کارمندان و پرسنل سازمان ها و ادارات میباشند. از نظر ظاهری کفش کار کارمندی تفاوت زیادی با کفش معمولی ندارد و تنها نکته ای که در مورد این نوع از کفش کار لازم است به آن اشاره کنیم این است که برای ایجاد هماهنگی و یکدستی میان پوشش کارکنان تنوع مدل های کفش کار کارمندی تقریبا محدود میباشد تا تمامی افراد از یک مدل کفش کار استفاده نمایند.

کفش ایمنی

کفش ایمنی در مواردی کاربرد دارد که احتماع وقوع آسیب برای پای کارگران وجود داشته باشد. در این موارد کارگران موظف هستند از کفش ایمنی استفاده کنند. مشاغلی مانند مهندسین شرکت نفت در ایستگاه های استخراج نفت، کارگران کارخانجات تولیدی، کارخانجات ذوب آهن و… از کفش ایمنی به عنوان کفش کار استفاده میکنند.

پوتین ایمنی

دسته بسیار خاصی از انواع کفش کار محسوب می‌شوند که علاوه بر پا، ساق پا را نیز پوشش می‌دهند. پوتین‌های ایمنی در مورد مشاغلی که با رطوبت زیاد یا با مواد روغنی و نفتی سروکار دارند بیشتر به کار گرفته می‌شنود. مشاغلی مانند شرکت های نفت، شرکت‌های حفاری و پتروشیمی.

پوتین نظامی

تجهیزات جنگی انفرادی با کیفیت، سریع و چابک از مهمترین مواردی میباشد که در شرایط سخت میتواند کمک حال افراد نظامی باشد. با توجه به این موضوع افراد نظامی نیاز دارند که از کفش کاری استفاده کنند که در عین حال که بسیار مقاوم و با دوام است بتواند سرعت عمل و راحتی افراد را بالاترین سطح حفظ نماید.

در این شرایط استفاده کردن از پوتین نظامی میتواند بهترین انتخاب برای هر فردی باشد که در شرایط سخت قرار دارد. پوتین نظامی به دلیل اینکه از جنس چرم ساخته میشود دارای مقاومت بسیار بالایی میباشد و میتوانید در موارد مختلف با خیال آسوده از آن استفاده کنید.

چکمه‌ پلاستیکی

چکمه های پلاستیکی به دلیل داشتن ساق بلند میتواند تا زیر زانو را بپوشانند به همین دلیل در شرایطی که افراد با مواردی مانند آلودگی های مضر برای پوست و… در ارتباط هستند میتواند از چکمه پلاستیکی به عنوان کفش کار استفاده کنند.

انتخاب کفش ایمنی با توجه به کارکرد آن

تا به اینجای این مقاله با انواع مختلف کفش ایمنی آشنا شدیم در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی کفش ایمنی با توجه به کارکردی که از آن انتظار داریم بپردازیم.

کفش ایمنی کف پایی

کفش ایمنی کف پایی به شکلی طراحی شده است که میتواند تمامی قسمت های پای افراد را به شکل کامل بپوشاند. استفاده کردن از کفش ایمنی کف پایی به خصوص در مواردی که فرد در حال راه رفتن سریع و یا دویدن باشد میتواند باعث ایجاد محافظت کامل برای پا شود.

کفش ایمنی پلاستیکی

کفش ایمنی پلاستیکی که به شکل کامل از پلاستیک ساخته میشود میتواند در شرایطی که خطر برخورد پای کارگران با مواد شیمیایی وجود دارد مورد استفاده قرار گیرد.

کفش ایمنی با دوام در برابر خورندگی

این مدل از کفش ایمنی که به کمک مواد اولیه بوتیل ساخته میشود میتواند از پای کارگران در برابر مواد خورنده محافظت نماید و مانع از وقوع آسیب شود.

کفش ایمنی پنجه فولادی

کفش ایمنی پنجه فولادی دارای یک بخش فلزی در جلوی کفش میباشد که میتواند از پای کارگران در برابر ضربات اتفاقی محافظت نماید. این مدل از کفش ایمنی به شکلی ساخته میشود که در صورت برخورد پای کارگران با اجسام خطرناک و یا سقوط اجسام مختلف به روی پا میتواند مانع از برخورد ضربات با پای کارگران شود و اینگونه از پای کارگران مراقبت و محافظت مینماید.

کفش ایمنی کفی فولادی

این مدل از کفش ایمنی دارای یک لایه کفی از جنس فولاد میباشد که میتواند مقاومت کفش ایمنی را در برابر اجسام تیز افزایش دهد و مانع از سوراخ شدن کفش ایمنی شود.

کفش ایمنی محافظ در برابر الکتریسیته

کفش ایمنی محافظ در برابر جریان الکتیرسیته که با عنوان کفش کار عایق برق نیز شناخته میشود بیشتر در مراکزی کاربرد دارد که افراد به صورت مستقیم با جریان فشار الکتریسیته در ارتباط هستند. در واقع پوشیدن کفش ایمنی میتواند باعث شود تا کارگران از خطر برق گرفتگی در امان بمانند. عمده کاربرد کفش ایمنی عایق بری در مراکزی مانند نیروگاه های تولید برق و… میباشد.

نکته ای که در مورد این مدل از کفش های ایمنی لازم است مورد توجه قرار گیرد این است که این کفش ها به دلیل ساخته شدن از مواد پلاستیک مقاوم میتواند در برابر جریان الکتریسیته 500 الی حداکثر 1000 ولت مقاوم باشد.

کفش ایمنی ضدحرارت

همانطور که از نام این کفش ها مشخص است در شرایطی کاربرد دارند که کارگران با موادی که دارای دمای بسیار بالایی هستند در ارتباط میباشند. کفش ایمنی ضد حرارت در مکان هایی مانند کارخانجات ذوب آهن و فولاد، عملیات های اطفا حریق آتش نشانی و… کاربرد فراوانی دارند. براساس آزمایش های انجام شده کفش ایمنی ضدحرارت میتواند تا حداکثر 150 درجه سانتیگراد حرارت را تحمل کند و مانع از ورود آن به داخل کفش شود.

کفش کار نگهبانی

کفش ایمنی آتش نشانی

کفش ایمنی آتش نشانی را میتوان ترکیبی از چند کفش ایمنی مختلف در نظر گرفت و دلیل این موضوع این است که کفش ایمنی آتش نشانی باید در عین حال که دارای مقاومت و استحکام بالایی میباشد، در برابر حرارت و دمای بسیار بالا مقاوم است و… دارای وزن کمی نیز باشد تا آتش نشان ها بتواند با سرعت عمل بیشتری عملیات های آتش نشانی را انجام دهند.

پوتین ایمنی مخصوص حفاری

پوتین ایمنی مخصوص حفاری به دلیل تنوع مناطقی که برای حفاری وجود دارد دارای مدل های مختلفی میباشد. در واقع ممکن است یک منطقه حفاری دارای زمین نرمی باشد و یا در منطقه ای دیگر حفاران با یک زمین سفت و محکم رو به رو باشند. کفش ایمنی مورد استفاه در هر مکان حفاری با توجه به شرایط زمین آنجا تعیین میشود.

کفش ایمنی مناسب آقایان

از آنجایی که اکثر مشاغل پرخطر که نیاز به فعالیت های فیزیکی عمده دارند به عهده کارکنان مرد میباشد و همچنین این افراد فعالیت های زیادی را در محل و موقعیت کاری به عهده دارند لازم است از کفش ایمنی استفاده کنند که با شرایط مورد نظر آنها هماهنگی و همخوانی کافی داشته باشد.

کفش ایمنی مناسب بانوان

امروزه بانوان همپای آقایان در مراکز کاری مشغول به کار میباشند و با توجه به این موضوع لازم است کفش کار مناسب این افراد طراحی و تولید شود. در اکثر موارد وظایفی که به عهده بانوان میباشد شامل کارهایی میباشد که نیاز به فعالیت فیزیکی چندانی ندارد اما این موضوع باعث نشده است که کفش کار مناسب و متناسب با نیاز این افراد طراحی و تولید نشود.

کفش مناسب کوهنوردی

کوهنوردی از آن دست ورزش هایی میباشد که کوچکترین اشتباه میتواند بزرگترین آسیب ها را برای کوهنوردان به وجود آورد. آسیب هایی مانند شکستگی دست و پا، سقوط از کوه، لغزیدن پای کوهنوردان و سُر خوردن و… همگی از خطرات احتمالی کوهنوردی محسوب میشوند. در این شرایط استفاده کردن از کفش ایمنی که دارای اصطکاک کافی با سطح کوتاه باشد و مانع از لغزیدن پای کوهنوردان شود میتواند تا حد قابل قبولی به کاهش خطرات و صدمات کمک کند.

راحتی کفش ایمنی

نکته دیگری که در زمان خرید کفش کار ایمنی باید به آن توجه نماییم راحتی کفش ایمنی برای استفاده کردن در شرایط و مکان های مختلف میباشد. در ادامه قصد داریم دو مدل کفش ایمنی را بررسی کنیم که به عنوان یکی از پرکاربردترین کفش های ایمنی شناخته میشوند.

دوام کفش ایمنی

نکته دیگری که در هنگام خرید کفش ایمنی باید به آن توجه کنیم میزان دوام کفش ایمنی در شرایط سخت میباشد. همانطور که قبلا گفته شد هر کفش ایمنی با توجه به شرایطی تولید میشود که نیروی کار در آن شرایط مشغول انجام وظیفه است. با توجه به این موضوع یک کفش ایمنی باید بتواند در شرایط مختلف از پای افراد به شکل صحیح مراقبت و محافظت نماید.

همچنین ذکر این نکته ضروری است که بدانیم برای به حداکثر رساندن بازدهی کفش ایمنی لازم است با توجه به انتظاری که از کفش ایمنی داریم نسبت به خرید کفش ایمنی اقدام نماییم.

سایز کفش ایمنی

سایز کفش ایمنی یکی دیگر از مهمترین موارد در انتخاب و خرید کفش ایمنی میباشد. یک کفش ایمنی مناسب به شکلی میباشد که هم به آسانی قابل پوشیدن است و هم در زمان استفاده کردن باعث ایجاد احساس ناراحتی در پای افراد نمیشود. این موضوع تا جایی اهمیت پیدا میکند که اگر کفش ایمنی مورد نظر سایز پای شما نباشد میتوانید بدون توجه به ویژگی هایی که دارد آن کفش ایمنی را کنار بگذارید و به سراغ کفش ایمنی بروید که مناسب سایز پای شما باشد.

با این شرایط اولین موردی که برای خرید کفش ایمنی باید به آن توجه نمایید متناسب بودن سایز کفش ایمنی با پای شما میباشد.

وزن کفش ایمنی

نکته دیگری که برای خرید بهترین کفش ایمنی باید مورد توجه قرار گیرد وزن کفش ایمنی میباشد. یک کفش ایمنی استاندارد به شکلی طراحی شده است که میتواند چابکی و سرعت عمل نیروی کار را در بالاترین سطح حفظ نماید. البته ذکر این نکته ضروری است که بدانیم کفش ایمنی به دلیل اینکه از لایه های بیشتری نسبت به کفش معمولی ساخته میشود قطعا دارای وزن بیشتری نسبت به کفش های معمولی میباشد در نتیجه مقایسه کردن وزن کفش ایمنی و کفش معمولی به لحاظ منطقی صحیح نمیباشد.

برای بررسی وزن کفش ایمنی میتواند آن را بپوشید و چند قدمی با آن راه بروید. در صورتی که در هنگام پوشیدن کفش ایمنی احساس راحتی و چابکی داشتید میتوانید به بررسی دیگر موارد مرتبط با انتخاب و خرید کفش ایمنی بپردازید.

جنس لایه زیرین کفش ایمنی

در ادامه بررسی نکات راهنمای خرید کفش ایمنی به جنس لایه زیرین کفش ایمنی میرسیم. مهمترین ویژگی لایه زیرین کفش ایمنی با کیفیت، عدم لغزندگی کفش ایمنی در زمان استفاده و دوام بالا در برابر فرسایش در بازه زمانی بلند مدت میباشد. در واقع لایه زیرین کفش ایمنی باید به شکلی باشد که در شرایط مختلف بتواند از پای کارگران محافظت نماید. یکی از پرکاربردترین مواد اولیه در ساخت لایه زیرین کفش ایمنی زیره PU میباشد.

جنس لایه رویی کفش ایمنی

لایه رویی کفش ایمنی همانند لایه زیرین آن دارای اهمیت بسیاری میباشد. یکی از اشتباهاتی که تقریبا تمام افرادی که قصد خرید کفش ایمنی دارند انجام میدهند این است که در هنگام انتخاب کفش ایمنی ابتدا به ظاهر و زیبایی لایه رویی کفش ایمنی توجه میکند و سپس کیفیت و دوام لایه رویی را بررسی میکند.

در صورتی که انتخاب کفش ایمنی با توجه به ظاهر آن و بدون بررسی کیفیت لایه های رویی و زیرین کفش ایمنی میتواند در هنگام وقوع خطرات آسیب های جدی به پای نیروی کار وارد آورد. سپس توصیه میکنیم قبل از بررسی ظاهر کفش ایمنی از کارایی، انعطاف پذیری، دوام و کیفیت آن اطمیان حاصل نمایید.

سرپنجه کفش کار

سرپنجه کفش کار محل قرار گرفتن انگشان پا میباشد، به همین دلیل این بخش از مهمترین بخش هایی است که هر کفش کاری باید بتواند بیشترین محافظت را برای پای شما ایجاد کند. با توجه به این موضوع برای به حداکثر رساندن کارایی سرپنجه کفش کار از مواد اولیه فولادی برای افزایش مقاومت کفش کار استفاده میشود.

در صورتی که سرپنجه کفش کار شما از مواد فولادی ساخته نشده باشد در هنگام سقوط اشیا سنگین و خطرناک به روی پا به راحتی انگشتان پا دچار آسیب های مختلفی از جمله شکستگی، بریدگی و حتی قطع شدن میشود. پس بهتر است از مقاومت سرپنجه کفش ایمنی در برابر هرگونه آسیب احتمالی اطمینان حاصل نمایید…

ارتفاع ساق کفش کار

میزان ارتفاع ساق کفش کار از آن دست مواردی است که بر اساس شرایط کاری شما تعیین میشود. در واقع ساق کفش کار همانطور که مشخص است وظیفه محافظت از ساق پای شما را برعهده دارد. به همین دلیل در صورتی که شغل شما به گونه ای است که علاوه بر انگشتان پا و روی پا احتمال وقوع آسیب برای ساق پای شما نیز وجود دارد بهتر است از کفش کار ساق متوسط یا ساق بلند استفاده کنید.

به عنوان مثال یکی از مواردی که در انتخاب ارتفاع ساق کفش کار میتواند اثر گذار باشد توجه به شرایط آب و هوایی محل کار میباشد. در صورتی که محل کار شما به شکلی میباشد که در اغلب روزهای ماه احتمال بارش برف و باران وجود دارد بهتر است برای جلوگیری از یخ زدگی پا به جای کفش کار معمولی از کفش کار ساق دار با ارتفاع مناسب استفاده کنید.

روش بستن کفش کار

امروزه کفش کار با توجه به نیاز مخاطب به شکل های مختلفی تولید میشود. یکی از مواردی که در هنگام تولید کفش کار به آن توجه ویژه ای میشود روش بسته شدن کفش کار میباشد. با توجه به این موضوع کفش کار زیپی، کفش کار بندی، کفش کار چسبی و… از مدل های متنوع کفش کار میباشند که هرکدام روش متفاوتی را برای بستن کفش کار ارائه میدهند.

در صورتی که میخواهید بیشترین سطح ایمنی را در هنگام استفاده از کفش کار تجربه کنید بهتر است از کفش کار بندی استفاده کنید. یکی از دلایلی که برای این موضوع وجود دارد این است که بند کفش را میتوان تا جایی سفت کرد که کفش کار جذب پای شما شود در صورتی که دیگر روش های بستن کفش کار تنها میتواند مانع از درآمدن کفش کار از پای شما شوند.

قیمت کفش ایمنی

کفش کار را میتوان سپر محافظ پای شما در برابر آسیب های جبران ناپذیر در نظر گرفت، با توجه به این موضوع به نظر شما خرید کفش ایمنی که بتواند در برابر تمامی خطرات از پای شما محافظت نماید چقدر ارزش دارد؟

تنوع کفش های ایمنی موجود در بازار تجهیزات ایمنی به قدری بالا است که به سختی میتوان یک کفش کار مناسب را با توجه به شرایط انتخاب نمود. یکی از مواردی که میتواند به شما در انتخاب کفش ایمنی کمک کند مشخص نمودن مقدار بودجه ای است که برای خرید کفش ایمنی در نظر گرفتید.

توصیه ما به شما عزیزان این است که در اختصاص دادن بودجه برای خرید کفش کار کاملا سخاوتمندانه رفتار کنید تا بتوانید بهترین کفش ایمنی با کیفیت را تهیه کنید. متاسفانه در بعضی از موارد کارفرماها و یا کارگران برای صرفه جویی در هزینه به دنبال خرید کفش ارزان قیمت هستند و به این موضوع توجه نمیکنند که خرید کفش کار ارزان نمیتواند سلامت پای شما را تضمین کند.

ضمانت نامه معتبر کفش ایمنی

متاسفانه با ورود محصولات تجهیزات ایمنی بی کیفیت به بازار تجهیزات ایمنی و شباهت ظاهری بسیار زیاد این محصولات با محصولات معتبر تشخیص اصالت محصولات تجهیزات ایمنی برای استفاده کنندگان تا حد زیادی به یک کار سخت و تقریبا غیر ممکن تبدیل شده است.

در صورتی که قصد خرید کفش کار با کیفیت را دارید حتما از فروشنده بخواهید کفش کاری را در اختیار شما قرار دهد که اصل باشد. یکی از مواردی که میتواند نشان دهنده اصالت کفش کار باشد ضمانت نامه معتبر آن میباشد. به همین دلیل توصیه میکنیم تنها کفش ایمنی را تهیه کنید که دارای ضمانت نامه معتبر باشد.

خرید کفش ایمنی از فروشگاه ایمن آراز

فروشگاه تجهیزات ایمنی ایمن آراز با سابقه طولانی در زمینه فروش محصولات تجهیزات ایمنی مفتخر است اعلام نماید که تمامی محصولات ارائه شده توسط این فروشگاه توسط بهترین برندهای تولید کفش کار تولید و ساخته شده است. محصولات کفش کار ایمن آراز دارای ضمانت نامه معتبر میباشند.

فروشگاه تجیهزات ایمنی ایمن آراز

فروشگاه ایمن آراز، ارائه دهنده انواع تجهیزات ایمنی از جمله کفش کار با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت

خرید کفش کار با قیمت مناسب

شما مخاطبان گرامی میتوانید برای اطلاع از قیمت محصولات کفش ایمنی با کارشناسان شرکت ایمن آراز تماس حاصل نمایید...
021-66349671