کفش ایمنی یا پوتین ایمنی، یکی از لوازم ضروری در زمینه‌ حفاظت فردی است که در محیط کار به منظور کاهش خطرات فیزیکی استفاده می‌شود. کفش ایمنی برای جلوگیری از صدمه دیدن پاها به کار می‌رود، در صورتی که نگهداری پیوسته و تمیز نمودن آن‌ها برای سلامتی پا الزامی است. تمیز کردن انواع کفش ایمنی جهت ممانعت از کاهش تاثیرگذاری آن‌ها در حفظ سلامتی پا دارای اهمیت بسیاری است. 

اکثر مواقع برای مدت زمان طولانی استفاده از کفش ایمنی چندان نیازی نیست. از این رو بایستی اطمینان حاصل نمائید که کفش‌ها در این مواقع به طور صحیح نگهداری شده‌اند. با این وجود، کفش‌های ایمنی هرگز نباییست بیش از اندازه نگهداری شوند، چرا که ویژگی‌های محافظتی آن‌ها با گذر زمان تغییر می‌کند ، به این مفهوم که به صورت ویژه زیره‌ کفش شرایط لازم را دیگر نخواهد داشت. کیسه‌های پلاستیکی جهت نگهداری کفش‌ها مطلوب نیستند، چرا که می‌تواند سبب تشکیل قالب شود.

 علاوه بر این دمای محل نگهداری کفش ایمنی نبایست فراتر از 25 درجه سلسیوس باشد و رطوبت هوا نبایست فراتر از 70 درصد باشد. کفش‌های مرطوب به هیچ وجه نبایست روی خشک کن کفش، بخاری و یا بخاری فن دار خشک شوند. بنابراین، کفش‌ها شکننده و سخت شده که موجب فرسودگی کفش به طور زودرس می‌شود.

تمیز کردن کفش ایمنی چرم

برای نگهداری از چرم، گام نخست بررسی خشکی کامل کفش‌های ایمنی می‌باشد. پس از آن به کارگیری برس کفش جهت زدودن گرد و خاک، نمک و یگر مواد چسبنده به سطح آن الزامی است. به وسیله‌ پارچه‌ای نرم، یک واکس مطلوب یا مواد وِیژه چرم را بر روی کفش بمالید. این عمل را تا زمانی ادامه دهید که واکس به کلیه سطوح کفش رسیده باشد و از روی سطح کفش چرمی لکه‌ها از بین بروند و پس از آن کفش را در هوای آزاد قرار داده تا به طور کامل خشک شود.

 

 جهت براق ماندن چرم و مراقبت از درخشش آن می‌توان روغن‌های بر پایه پالمیتولئیک اسید را به کار گرفت که ویژگی‌های مشابه به وازلین دارد و دارای پالمیتولین است. در انتها، به کارگیری اسپری ضد آب جهت محافظت از کفش ایمنی در مقابل لکه‌های ایجاد شده از باران و برف و تقویت مقاومت آن در مقابل نفوذ آب توصیه می‌گردد.

 

به منظور زدودن لکه‌های پروتئینی (همچون خون یا اوره) و لکه‌های چربی از پارچه آغشته به محلول صابون، آب و مقدار اندکی سرکه استفاده نموده و محل لکه را به آهستگی پاک نمائید. بایستی دقت داشت که در این شرایط برای خشک نمودن کفش‌های ایمنی چرمی، آن‌ها را نبایست در تیررس مستقیم نور و حرارت آفتاب قرار داد.

تمیز کردن کفش ایمنی چرم

تمیز کردن کفش ایمنی چرم مصنوعی

متریال‌های مصنوعی نیز در طراحی و ساخت کفش‌های ایمنی مورد استفاده قرار می‌گیرند. لایه‌‌ روی چرم مصنوعی تلفیقی از مواد شیمیایی بوده، به گونه‌ای که با چرم طبیعی دارای خصوصیات مشابهی است. چرم مصنوعی را می‌توان در برابر چروک شدن، رنگ پریدگی محافظت نمود و استقامت آن را در مقابل نفوذ آب افزایش داد.

 

توصیه می‌شود هر نوع لکه و آلودگی مازاد روی چرم مصنوعی را از طریق یک پارچه نرم یا توسط یک برس از بین ببرید. پس از آن یک محلول آب و صابون ملایم را جهت شست و شوی رویه‌ی کفش ایمنی که از جنس چرم مصنوعی است، به کار ببرید. بعد از تمیز نمودن، کفش ایمنی را در هوای آزاد قرار دهید تا به طور کامل خشک شود. گرمای محیط بر شرایط چرم مصنوعی تاثیر مثبتی می‌گذارد.

 

یکی از شیوه‌های نگهداری و تمیز نمودن چرم مصنوعی کفش، به کارگیری وازلین است. وازلین به منظور برطرف سازی خراش‌های روی چرم مصنوعی به کار می‌رود. تنها کافی است اندکی از وازلین توسط دستمال نرمی بر سطح کفش کشیده شود؛ و بعد از آن با مواد شوینده پاکیزه گردد. برای برق افتادن کفش مورد نظرتان، کافی است چند قطره از محلول شیشه پاک را روی سطح کفش اسپری نمائید و مجدد توسط یک پارچه نرم آن را پاک و در آخر خشک کنید.

تمیز کردن جیر کفش ایمنی جیر

تمیز کردن انواع کفش ایمنی: جیر یک گونه از چرم است که رویه‌ی آن چرمی با پرداخت خاص و غیر براق می‌باشد. چرم جیر به طور معمول از چرم معمولی نرم تر بوده و دارای مقاومت کمتری است. با نظر به مقاومت کمتر جیر در قیاس با چرم، حفاظت و نگهداری از جیر حساسیت بیشتری دارد. این نوع کفش‌ها را همواره بایستی خشک نگهداری نمود و برای از بین بردن اقسام گرد و خاک‌ها، چربی‌ها و آلودگی‌ها ضروری است بعد از هر مرتبه مصرف با یک فرچه‌ نرم سطح کفش تمیز شود. در سریع‌ترین زمان ممکن لکه‌های سطح کفش‌ جیر را پاک نمائید.

 

در نگهداری جیر، برای بر طرف سازی هر نوع خاک و نمک از یک برس کفش مختص جیر استفاده نمائید. سپس محلول رقیقی از بیکربنات سدیم،که نام دیگر آن جوش شیرین است، را بر سطح لکه‌های قابل مشاهده و کل سطح جیر بکشید و زمان دهید تا در طی شب به جیر جذب شود.

 

پس از آن کفش ایمنی را با استفاده از یک پارچه تمیز نموده و جوش شیرین را از سطح سطح جیر پاک نمائید. در آخر برای استقامت بیشتر کفش جیر در برابر آب و هوا می‌توان از اسپری ویژِه ضد آب استفاده کرد. جهت حفظ زیبایی و شکل ظاهر جیر نمی‌توان محلول‌های براق کننده همچون پارافین را به کار گرفت، چرا که موجب جذب گرد و خاک در داخل پرزهای جیر می‌شود.

فروشگاه ایمن آراز

فروشگاه ایمن آراز، ارائه دهنده انواع کفش ایمنی با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت

تماس با ما

شما مخاطبان گرامی می‌توانید برای دریافت مشاوره با کارشناسان شرکت ایمن آراز تماس حاصل نمایید.
021-66349674

تمیز کردن لاستیک کفش ایمنی

تمیز کردن انواع کفش ایمنی: لاستیک نیز یک دیگر از متریال‌هایی است که به طور معمول در طاحی و تولید کفش ایمنی به کار گرفته می‌شود. لاستیک عایق مطلوبی است که موجب مقاومت الکتریکی کفش شده و عمده‌ای از خصوصیات جذب ضربه را نیز در پی دارد. هرچند لاستیک از دوام مطلوبی برخوردار است، اما قابلیت تنفس و تهویه هوا را نداشته که می‌تواند برای کفش ایمنی محدودیت حرکتی ایجاد نماید. با این وجود، لاستیک در مقابل آب مقاوم بوده و به کارکنانی که در فضاهای مرطوب فعالیت می‌کنند، این امکان را می‌دهد تا پای آن‌ها در طی روز خشک بماند. تمیز نمودن کفش‌های ایمنی از جنس لاستیکی در قیاس با سایرین آسان است.

 

فشار آب موجب زدودن گل و لای‌های موجود در کفش می‌شود که از خاک و دیگر مواد نشأت می‌گیرند. جوش شیرین نیز موجب پاک شدن لکه‌های باقی مانده بر سطح کفش ایمنی پلاستیکی می‌شود. می‌بایست دقت داشت که اندک آبی به درون کفش نفوذ نکند. وارد شدن آب به درون کفش می‌تواند برای بدنه کفش صدمه‌ای ایجاد نماید. بعد از پاک نمودن گرد و خاک و لکه‌های موجود بر سطح پلاستیک برای جدا نمودن هر نوع شن و سنگریزه از زیره‌ی کفش، یک برس سخت را به کار ببرید. می‌توان علائم خراشیدگی موجود بر سطح کفش پلاستیکی را توسط روغن زیتون برطرف ساخت. در انتها کفش‌ها را در هوای آزاد قرار داده تا کاملاً خشک شوند.